برفک زدن لوله های کولر اسپیلت

برفک زدن لوله های کولر اسپیلت

برفک زدن لوله های کولر اسپیلت

اگر در یک روز گرم و شلوغ در خانه، AC (جریان الکتریکی متناوب) خود را روشن کنید ولی متوجه می شوید که هوا را گرم می کند، یا اگر ظرفیت خنک سازی واحد AC شما کاهش یابد، ابتدا باید قبل از عیب یابی بیشتر یا تماس با یک تکنسین، بررسی کنید که آیا سیستم یخ زده است. یک کولر اسپیلت یخ زده در وسط گرمای شدید تابستان می تواند یک مزاحمت کاملا آزار دهنده و ناامید کننده باشد. راه حل چیست؟ چگونه کولر گازی را خنک کنیم؟ در اینجا نگاهی اجمالی به نحوه یخ زدایی واحد AC و راه اندازی آن بدون درخواست تعمیر AC می اندازیم، پس با ما همراه باشید.

1- ترموستات را خاموش کنید

2- فن را روشن کنید

3- سیم پیچ های AC را پس از ذوب خشک کنید

4- فیلتر هوا را بررسی کنید

5- بررسی کنید که هیچ منافذی در دریچه های هوا وجود ندارد

6- سیستم را روشن کنید

7- دستگاه را کاملاً زیر نظر داشته و در صورت مشاهده ذوب شدن با یک متخصص تماس بگیرید.

روشن نگه داشتن کولر اسپیلت منجمد می تواند به راحتی به کمپرسور شما آسیب برساند که تعمیر آن بسیار گران و طاقت فرسا است اما چگونه می توان تشخیص داد که AC شما در وهله اول منجمد شده است؟ در اینجا چند نشانه گویای یک کولر یخ زده وجود دارد:

1- سیستم AC شما به تنظیمات ترموستات مورد نظر نمی رسد

2- انفجار هوا از رجیستر های هوا احساس گرما می کند

3- قبض برق شما بیشتر از حد معمول است

4- نشت آب در اطراف AC

5- صدای سر و صدا یا حباب

6- چگالی و رطوبت اطراف هندلر هوا

7- سیم پیچ های AC در یخ قرار گرفته اند

8- یخ در خارج از واحد AC قابل مشاهده است

برفک زدن لوله های کولر اسپیلت

برفک زدن لوله های کولر اسپیلت

چرا کولر اسپیلت یخ می زند؟

به دلایل مختلف کولر اسپیلت شما می تواند یخ بزند. بیایید به برخی از محتمل ترین دلایل یخ زدگی AC نگاهی بیندازیم.

1- جریان هوای ضعیف در سیم پیچ اواپراتور AC شما

عدم جریان مناسب هوا برای گرم نگه داشتن سیم پیچ تهویه هوا می تواند باعث یخ زدگی جریان هوا شود. از هوای گرم محیط AC استفاده می شود تا هوا را بیش از نقطه انجماد نگه دارد تا از یخ زدگی آب روی سیم پیچ جلوگیری کند. رجیسترهای هوا می توانند مسدود یا مسدود شده و منجر به عدم جریان کافی هوا از طریق سیم پیچ اواپراتور AC شوند. یک فیلتر هوای کثیف همچنین می تواند باعث جریان منقبض هوا در واحد AC شود. این می تواند تبادل گرمای فعال در واحد را مختل کند و منجر به کاهش مداوم دما شود. بدون جریان مناسب هوا، هوا در سیم پیچ ها به زیر انجماد می رسد و هرگونه رطوبت موجود در هوا روی آنها جمع می شود و یخ می زند. علاوه بر ثبت نام مسدود شده هوا، دلایل دیگری نیز وجود دارد که جریان هوا کافی نیست و ممکن است نیاز به توجه حرفه ای داشته باشد. این شامل:

  • فیلتر تنگ یا اندازه نامناسب
  • موتور دمنده (یا فن) به درستی کار نمی کند
  • پمپ حرارتی کثیف و کنترل کننده هوا
  • کوره های برگشتی مسدود شده و دریچه های بسته
  • مجرای بزرگ یا آسیب دیده

2- فن دمنده آسیب دیده

فن دمنده کمک می کند تا گردش هوا متعادل در واحد تهویه مطبوع اطمینان یابد. به طور معمول، با خنک شدن هوا در داخل واحد AC، متراکم تر می شود و در خانه به خوبی گردش نمی کند. فن دمنده هوای گرم را از فضای شما هل می دهد و اجازه می دهد هوای خنک کننده خنک تر آزادانه در داخل اتاق گردش کند. اگر فن خراب شود، کل سیستم گردش هوا در داخل AC و خانه شما بهم ریخته و باعث یخ زدگی خط مبرد می شود.

3- مبرد کم

نشت مبرد یا سطح پایین مبرد می تواند منجر به یخ زدگی AC شود. مبرد ساخته شده است تا گرما را از خانه شما جمع کند و آن را در خارج هدایت کند. سپس از طریق کمپرسور و کندانسور ارسال می شود و آن را به طور مکرر از مایع به گاز تبدیل می کند. این به AC کمک می کند تا دمای پایین و راحت داخل خانه را حفظ کند. با این حال هنگامی که واحد شما مبرد کم دارد، فشار هوا در داخل واحد کاهش می یابد و چرخه هوا به مایع به طور موثر حاصل نمی شود. در نتیجه دمای مبرد به زیر 32 درجه فارنهایت می رسد و باعث می شود که سیم پیچ اواپراتور بیش از حد سرد شود. این باعث می شود رطوبت هوا یخ زده و روی سیم پیچ جمع شود.

نحوه یخ زدایی از کولر اسپیلت

جمع شدن یخ و یخ زدگی در واحد AC شما، نشانه مطمئنی برای عملکرد صحیح کولر اسپیلت شما نیست. یک واحد یخ زده باید سریعاً یخ زدایی شود تا از آسیب رسیدن به واحد کمپرسور که ممکن است هزینه و وقت شما را بپردازد، جلوگیری کند. بیایید به جزئیات نحوه یخ زدایی واحد AC بپردازیم.

1- ترموستات را خاموش کنید

وقتی واحد AC شروع به یخ زدن می کند، به این معنی است که دمای مبرد کمتر از حد معمول است. یک واحد AC فعال با ارسال گاز مبرد بیش از حد به کمپرسور و نه مایع کار می کند. خاموش كردن برق و خاموش كردن قطع كننده مدار باعث می شود كه مایع سرد به كمپرسور نرود و احتمالاً صدمه ای وارد كند كه تعمیر آن می تواند صدها دلار هزینه كند.

2- فن را روشن کنید و منتظر بمانید تا واحد AC کاملاً آب شود

مرحله دوم این است که فن خود را روشن کنید. این اطمینان می دهد که فن برای تسریع در فرایند یخ زدایی هوای گرم را روی سیم پیچ های AC می ریزد. اما چقدر طول می کشد تا واحد AC یخ زدایی شود؟ فرآیند ذوب بسته به اندازه واحد، میزان تجمع یخ و کارایی فن دمنده شما ممکن است 24 ساعت طول بکشد. اگر یخ زدگی واحد AC شما تازه شروع شده بود، می تواند طی یک یا دو ساعت سریعتر برطرف شود. در حالی که منتظر رسیدن AC به آن هستید، بسیار مهم است که باید حواس تان را به ظرف تخلیه و ظرف میعانات بگذارید. با ذوب شدن یخ آن آب می شود و روی ظرف تخلیه جمع می شود و سپس آب را به سمت میعانات آب هدایت می کند و آن را از خارج تخلیه می کند.

هنگام مقابله با تجمع یخ بزرگ ممکن است خیلی سریع ذوب شود و منجر به سرریز شدن در ظرف تخلیه شود. داشتن مقداری حوله در اطراف تابه می تواند از ریختن آب در اطراف خانه در صورت سرریز جلوگیری کند. مهم است که به طور دوره ای آبی را که ممکن است در زیر سیم پیچ اواپراتور شما جمع شده باشد بررسی کنید و آن را پاک کنید.

یک ظرف تخلیه سرریز می تواند یک پرچم قرمز از یک مشکل پنهان دیگر باشد ( یک تخلیه میعانات مسدود شده). تخلیه میعانات یخ ذوب شده را از ظرف تخلیه جمع می کند و به بیرون هدایت می کند. گاهی اوقات یخ می تواند در داخل لوله منجر به انسداد شود. همچنین ممکن است آلودگی و آوار در داخل تخلیه میعانات جمع شده و منجر به انسداد با گذشت زمان شود. در صورت گرفتگی تخلیه میعانات، چند کار وجود دارد که می توانید برای پاکسازی آن انجام دهید:

  • خلا wet مرطوب و خشک خود را خارج کنید
  • خط اصلی تخلیه را در خارج از خانه خود پیدا کنید
  • شلنگ خلا را به خط اصلی تخلیه متصل کنید و از مهر و موم مطمئن اطمینان حاصل کنید
  • خلا the را روشن کنید و بگذارید 3 دقیقه کار کند تا انسداد آن پاک شود
  • هرگز نباید سعی کنید یخ موجود در واحد AC را خراشیده کنید زیرا این امر می تواند به سیم پیچ ها آسیب برساند و احتمالاً به دستگاه شما آسیب دائمی برساند. همیشه بگذارید یخ به طور طبیعی ذوب شود.

3- سیم پیچ های AC را پس از ذوب خشک کنید

در صورت امکان می توانید آب اضافی موجود روی سیم پیچ اواپراتور خود را با پارچه ای نرم پاک کنید تا اطمینان حاصل شود که واحد دوباره یخ نمی زند. یک دستمال نرم روی کویل ها نیز از جمع شدن بو جلوگیری می کند.

4- فیلتر هوا را بررسی کنید

یک فیلتر کثیف می تواند باعث محدود شدن جریان هوا در AC شود و منجر به تجمع یخ در سیستم شما شود. این می تواند دلیل اصلی این معضل عرقی باشد که اکنون در آن قرار دارید. برای رفع آن باید دریچه برگشت AC خود را پیدا کرده و درپوش آن را باز کنید تا به فیلتر برسید.

– فیلتر خود را بیرون کشیده و هرگونه آسیب دیدگی را بررسی کنید. اگر موردی یافت نشد آن را با یک پارچه خشک یا کمی مرطوب تمیز کنید و آن را به سمت راست بلغزانید. اگر فیلتر هوا کثیف یا خراب است آن را با فیلتر جدید جایگزین کنید و فیلتر جدید را به سمت راست بکشید هر فروشگاه لوازم خانگی فیلتر مورد نیاز را خواهد داشت. اطمینان حاصل کنید که فیلتر را به درستی، از سمت راست و نه عقب قرار داده اید. دور از مجرای برگشت و به سمت گیرنده هوا، همیشه یک پیکان وجود دارد تا شما را به سمت راست هدایت کند.

5- بررسی کنید که هیچ منافذی در دریچه های هوا وجود ندارد

برای اینکه واحد AC بدون یخ زدگی به طور موثر کار کند، هوا باید بتواند آزادانه وارد شود و بر این اساس خود را پراکنده کند. همانند دیگ چدنی موتور خانه که ممکن است دریچه های آن مسدود شود، اطمینان حاصل کنید که تمام دریچه های هوا در اطراف خانه باز است و توسط مبلمان مسدود نشده است. در صورت وجود انسداد، آنها را از بین ببرید تا از جریان هوای بدون مانع در خانه اطمینان حاصل کنید.

6- سیستم را روشن کنید

هنگامی که واحد AC کاملاً ذوب شد و شما بررسی فیلترها و رجیسترهای هوا را انجام داده اید. اکنون زمان آتش زدن سیستم فرا رسیده است. ترموستات را روشن کنید و آن را روی COOL تنظیم کنید. اگر AC به درستی کار می کند، ثبت کننده های هوا باید هوای سرد را به داخل اتاق بکشند. بسیار مهم است که شما باید سیستم را کاملاً تحت نظر داشته باشید تا مطمئن شوید سیستم در بهترین شکل خود است و هیچ مسئله اساسی دیگری وجود ندارد.  اگر سیستم یخ بزند، این معمولاً نشانه این است که مشکلی پیش آمده است. با خرید از کولر گازی، کالای اصل همراه با گارانتی معتبر را تجربه کنی، و همچنین از هرگونه مشکل مربوط به کولرهای اسپیلت جلوگیری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *