عیب یابی چیلر

عیب یابی چیلر

عیب یابی چیلر                                                                                                                                      

در این مقاله قصد داریم به بررسی ایرادات چیلر و عیب یابی آنها بپردازیم. این برخی از رایج ترین انواع گسل هایی را که ممکن است در صنعت با آن روبرو شوید را پوشش می دهد.

ما می خواهیم فشار زیاد بر روی تخلیه ، فشار کم بر روی تخلیه ، فشار کم روی خط مکش ، فشار زیاد بر روی خط مکش ، برخی از مسائل الکتریکی عمومی را که ممکن است با آن روبرو شوید و همچنین چند مورد دیگر را پوشش دهیم.نکته ای که باید توجه داشته باشید: در واحد نمایش چیلر یا در واحدهای BMS ، در صورت شناسایی خطا باید کد خطا نمایش داده شود. این کد را بنویسید و با سازنده چیلر مشورت کنید ، آنها باید یک راهنمای تعمیر و نگهداری داشته باشند که اطلاعاتی را در مورد علت خطا به شما ارائه دهد.

تخلیه فشار بالا

تخلیه فشار زیاد در چیلرهای کولر آبی بسیار رایج است و تقریباً همیشه ناشی از رژیم های بد تصفیه آب است. اطمینان حاصل کنید که ساختمان یا مشتری های شما یک رژیم تصفیه آب دقیق دارند. به خصوص وقتی برج خنک کننده باز داشته باشید.مواد معدنی و آلودگی از هوا جذب حلقه آب کندانسور می شود. سپس این سیستم در اطراف سیستم جریان می یابد و مسدود شدن لوله ها و مبدل های حرارتی چیلرها آغاز می شود. بنابراین در اصل شروع به عایق بندی سطوح داخلی کندانسور چیلر می کند که مانع از انتقال چیلر از طریق انرژی گرمایی می شود.

سناریوی مشابهی در مورد چیلرهای خنک کننده هوا وجود دارد که در آن سطح خارجی کندانسورها در گرد و غبار و خاک پوشانده می شوند. با گذشت زمان ، خازن چیلر خنک کننده هوا در یک فیلم از خاک پوشانده می شود. بنابراین می خواهید اطمینان حاصل کنید که همه لوله ها و باله ها به طور منظم تمیز می شوند. اما به یاد داشته باشید که لوله های موجود در آنجا پر از مبرد هستند و بسیار ظریف هستند ، بنابراین هنگام انجام این کار بسیار مراقب باشید. از برس های سبک و همچنین برخی از پره های شانه ای نیز استفاده کنید.

مسئله رایج ، به خصوص با چیلرهای خنک کننده هوا ، کاهش جریان هوا بر روی کندانسور است و این معمولاً جایی است که برخی از بقایا بخشی از کندانسور یا فن ها را مسدود کرده اند ، بنابراین هوای کافی از طریق کندانسور جریان ندارد تا تمام ناخواسته ها را دریافت کند حرارت دادن همچنین ممکن است یکی از طرفداران کار خود را متوقف کرده باشد یا رفتار نامناسبی داشته باشد ، بنابراین شما می خواهید به آنجا بروید و از نظر بصری بررسی کنید که آیا تمیز است ، بدون مانع است و طرفداران کار می کنند.

گسل تخلیه فشار زیاد نیز می تواند به دلیل کاهش جریان آب از طریق کندانسور ایجاد شود. در ابتدا باید دریچه های سیستم ، صافی ها و پمپ ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه آنها کار می کنند و اجازه می دهند دبی جریان درست عبور کند. اگر از نرخ جریان صحیح سوابقی ندارید ، داده های راه اندازی سیستم را که باید هنگام نصب و آزمایش چیلرها برای مدیر ساختمان صادر می شدند ، قرار دهید.

علاوه بر این ، هنگامی که آب کندانسور برگشتی روی چیلر آب خنک شده از برج خنک کننده بیش از حد گرم برگردد ، تخلیه فشار زیاد می تواند رخ دهد. برج های خنک کننده را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که فن ها کار می کنند ، شیرهای بای پس برج خنک کننده به درستی تراز شده اند و آب فقط برج خنک کننده را دور نمی زند و به چیلر بر نمی گردد.

همچنین می تواند ناشی از سوپاپ قطع کننده تخلیه تا حدی بسته شده روی چیلر باشد. کمی غیر معمول است که این اتفاق می افتد ، اما ممکن است در حین نگهداری و غیره ضربه زده شود با چیلرهای خنک کننده هوا ، ممکن است دمای هوای محیط خارج از قابلیت های کندانسور بالاتر باشد.

بنابراین به راحتی نمی تواند در این شرایط کار کند. باید منتظر بمانید تا خنک شود یا پارامترها و نقاط تنظیم شده چیلر را تنظیم کنید. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که قبل از انجام این کار ، با سازنده بررسی کنید که آیا این توانایی را دارد. یک گزینه این است که آب را روی کندانسور اسپری کنید ، اگرچه این باعث می شود مواد معدنی روی باله ها جمع شوند و کندانسور خیلی سریعتر استراحت می کند بنابراین این گزینه آخرین گزینه است.

مسئله کاملاً رایج دیگری که باعث ایجاد گسل های فشار زیاد می شود این است که چیلر بیش از حد با مبرد شارژ شده است. دور چیلر را بزنید و تمام فشار ، دما و عینک دید نصب شده و همچنین قرائت BMS را بررسی کنید. همچنین ممکن است ماده یا سیال غیرقابل تغلیظ به داخل حلقه مبرد وارد شده باشد. چیلر را چک کنید و به صداها گوش دهید. اگر علت آن ماده خارجی باشد ، سیستم باید موج ببرد. سرانجام ، اگر هیچ یک از اینها مشکل را حل نکردند ، بررسی کنید که آیا خطای سوئیچ فشار نیست!

تخلیه فشار کم

یک مسئله که باعث تخلیه فشار کم می شود این است که دریچه مکش تا حدی بسته است ، بنابراین این مورد را بررسی کنید. کاملاً غیرمعمول است اما ممکن است اتفاق بیفتد.کمبود شارژ مبرد می تواند باعث تخلیه فشار کم شود. شما باید سیستم مورد نظر را بررسی کنید که دارای شارژ مبرد کافی است. اگر مشکوک هستید که این مشکل است ، باید رفع شود.

مسئله دیگر می تواند این باشد که دمای هوای محیط بسیار کم است. چیلرهای خنک کننده هوا ممکن است در این شرایط نتوانند کار کنند و کارهای زیادی در این زمینه نمی توانید انجام دهید. شما واقعاً باید سیستم را دوباره برنامه ریزی کنید و با تولیدکنندگان بررسی کنید که این کار امکان پذیر است. به عنوان آخرین چاره ، می توانید هوا را گرم کنید ، به طور منظم باعث گردش مجدد هوا شوید و یا هوا را از ساختمان تهویه هوا خارج کنید. از هوای عصاره آشپزخانه استفاده نکنید! رایج ترین مسئله برای فشار کم، یک اواپراتور کثیف یا انسداد است. بنابراین بررسی کنید که چیزی مانع این کار نیست

فشار کم مکش

این می تواند تا حد کم شدن شارژ مبرد باشد. در سیستم نشانه های این امر را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را پر کنید. فراموش نکنید که نشتی را نیز بررسی کنید. اگر فشار در چیلر بیش از حد زیاد شود ، ممکن است از دریچه های تسکین دهنده ایمنی خارج شود.

یکی از موضوعات رایج در این مورد ، سوپاپ انبساط مسدود شده است. بنابراین ممکن است مجبور شوید این را تمیز کرده و یا در صورت نیاز آن را تعویض کنید. همچنین ممکن است کاهش جریان در اواپراتور وجود داشته باشد. بنابراین ، دوباره می خواهید همه شیرها ، دریچه های بای پس و پمپ های موجود در سیستم را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه آنها کار می کنند. اگر نمی دانید میزان جریان آب از طریق آن چیلر یا اواپراتور باید چقدر باشد ، داده های راه اندازی شما از زمان نصب و راه اندازی آن برای اولین بار است.همچنین باید خشک کن فیلتر و صافی را بررسی کنید. اگر مانعی برای آنها ایجاد شده است ، اینها را تمیز یا جایگزین کنید.

فشار کم مکش نیز می تواند ناشی از پایین بودن دمای آب کندانسور باشد. بنابراین شما می خواهید به نکات تعیین شده و معیارهای طراحی آن نگاهی بیندازید. ممکن است مجبور شوید شیرهای بای پس اطراف برج های خنک کننده را تنظیم کنید تا مطمئن شوید آب در دمای مناسب باز می گردد.

فشار مکش بالا

حال اگر هشدار فشار زیادی روی خط مکش دارید ، سه چیز اصلی که می تواند باعث این امر شود. بار بیش از حد احتمالاً بار اصلی است و آن جایی است که بار خنک کننده بیش از حد تحمل چیلر است. شما می خواهید در صورت امکان آن را کاهش دهید. یا این را به سایر چیلرها و تجهیزات خنک کننده گسترش دهید.شیر انبساط می تواند مبرد را بیش از حد تغذیه کند. بنابراین می خواهید این را نیز بررسی کنید. اگر این اتفاق بیفتد ، احتمالاً باید دریچه انبساط را تعویض کنید ، اما بدیهی است که ابتدا سعی کنید نقطه تنظیم گرما را تنظیم کنید.چیلر همچنین می تواند با مبرد بیش از حد شارژ شود ، بنابراین شما می خواهید نقاط تنظیم شده ، دما و فشار خود را در اطراف سیستم بررسی کنید و سپس مقداری مبرد اضافی را حذف (بازیابی کنید). این کار باید توسط یک متخصص واجد شرایط انجام شود.

خطاهای برق

منبع تغذیه نامتعادل ولتاژ چیلر می تواند باعث خرابی شود. شما می خواهید ولتاژهای خود را در هر یک از مراحل اندازه گیری کنید تا از متعادل بودن آن اطمینان حاصل کنید. این می تواند نشان دهد که مشکلی در دنده سوئیچ الکتریکی در ساختمان شما وجود دارد یا در مورد مشکلات کیفیت برق وجود دارد.یک مشکل رایج در مورد چیلرها نوسان ولتاژ یا جریان است. این امر معمولاً تحت تأثیر تجهیزات دیگری قرار می گیرد که به مدار مشابهی با چیلرها متصل هستند که باعث نوسانات یا اعوجاج در شکل ولتاژ و موج جریان می شوند. جریان ناگهانی زیاد هجوم به مورد دیگر از گیاهان در همان مدار ، می تواند چیلرهای شما را از بین ببرد.

یک چیز دیگر قرار است کابل ها یا سیم های شل باشد. این کار بیشتر اتفاق می افتد بعد از خاموش شدن وقتی که کار زیادی روی چیلرها انجام شده است. شاید بعضی از چیزها باز شده اند و آنطور که باید انجام نمی شود. این می تواند باعث شود چیلر کاملاً نامنظم رفتار کند. یکی از ساده ترین راه ها برای بررسی این مسئله این است که فقط با دوربین تصویربرداری حرارتی تمام اتصالات را دور بزنید و اگر می بینید برخی پیچ ها و اتصالات گرمتر از بقیه هستند ، می دانید که یک اتصال شل وجود دارد.

یکی دیگر از علل نسبتاً رایج این امر ، یک فیوز منفجر یا یک شکن باز است. به اطراف بروید و فیوزها و قطع کننده های صفحه های LV خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اینها کار می کنند و باز نیستند. قبل از اینکه اینها را برگردانید ، بررسی کنید که آیا قرار است روشن شوند و آیا خطاهای زمینی وجود دارد. قبل از روشن کردن هرگونه برش ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که هیچ کس روی دستگاه کار نمی کند و تجهیزات به دلایل ایمنی جدا نشده اند. بنابراین قبل از انجام این کار با شخص مجاز خود صحبت کنید.

مسئله دیگر ، که کمی کمتر رایج است اما ممکن است ، این است که شما یک مرحله از تأمین سه فاز را از دست داده اید. اکثر چیلرها دارای منبع تغذیه سه فاز هستند ، اما ممکن است یکی از مراحل از بین رفته ، شکسته یا قطع شده باشد. در چنین شرایطی کنترل کننده های چیلر باید از کارکرد دستگاه جلوگیری کنند.

همچنین ممکن است خطای زمین در موتور وجود داشته باشد و چیلر این موضوع را تشخیص داده و خود را خاموش کرده است. این به احتمال زیاد در موتوری که کمپرسور را راه می اندازد رخ می دهد. ممکن است به یک متخصص نیاز داشته باشید تا وارد شود و آن را بررسی کند. اگر خطای برق وجود دارد ، سعی نکنید چیلر را روشن کنید. این موتور را از بین می برد.

مسئله دیگر اضافه بار حرارتی برای موتور است. اگر دمای داخل محفظه موتور خیلی زیاد شود ، موتور فقط یک سیگنال ارسال می کند و چیلر برای محافظت از خود قطع می شود. شما نمی توانید چیلر را دوباره روشن کنید در حالی که دما هنوز بالای آستانه است. اگر بار بیش از حد باشد یا خنک کننده موتور از بین رفته باشد ، این مسئله می تواند ایجاد شود مسدود یا کاهش یافته است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر چیلر  با ما تماس بگیرید.

کنترل ها

یک علت نسبتاً رایج خطا در هنگام شکستن سنسور جریان ، به ویژه سنسورهای نوع پارو است. قبل از روشن شدن چیلر ، باید بررسی کند که جریان کافی از اواپراتور و کندانسور وجود دارد تا از یخ زدگی آن جلوگیری کند. اما اگر پارو گوه ای شود ، ارتباط خود را از دست بدهد یا خطایی ایجاد کند ، دیگر دیگر سیگنال را به واحد کنترل اندازه گیری یا ارسال نمی کند. چیلر فرض می کند که هیچ جریانی وجود ندارد یا جریان کافی نیست و خود خاموش می شود و تا زمانی که جریان کافی نداشته باشد دوباره شروع نمی شود.

یکی دیگر از ویژگی های ایمنی تعبیه شده ، کمپرسور است که به صورت ساعتی قفل را شروع می کند. به طور معمول چیلرها فقط مجاز به شروع مقدار معینی از تایمر در ساعت هستند. تعداد دفعات توسط سازنده تنظیم شده است تا از آسیب دیدن جریان های هجومی جلوگیری کند. با این حال ، اگر اندازه چیلر بیش از اندازه باشد و بار کمتری را تغذیه کند (به عنوان مثال: بارگیری در زمستان) ، ممکن است برای مدتی خاموش شود و هنگامی که دمای آب سرد دوباره به نقطه تنظیم تقاضا رسید ، دوباره روشن شود. اما فقط در هر ساعت بار دیگر “X” شروع می شود. این امر برای محافظت از خود و همچنین زیرساخت های الکتریکی ساختمان است ، زیرا جریان هجومی این چیلرها می تواند بسیار زیاد باشد.

بدیهی است که صدها مورد وجود دارد که ممکن است با چیلر اشتباه شود ، اما اینها برخی از موارد رایج است. در صورت امکان ، سعی کنید یک مهندس خدمات را از سازنده وارد کنید و خدمات خود را برای شما انجام دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *