سیستم تهویه مطبوع چیلرچگونه کار می کند؟

تهویه مطبوع چیلر تراکمی فرآیندی است که در آن گرما از ناحیه ای که مورد نظر نیست ، خارج می شود. به محلی که در آن کاربر یا صاحب خانه تفاوت چندانی ندارد. این مقاله چهار مؤلفه اساسی را تفکیک می کند و نحوه کار آنها در رابطه با یکدیگر را توضیح می دهد.

1- درک کنید که کمپرسور چه کاری انجام می دهد. کمپرسور قلب یک واحد اصلی هوا و گرما در منزل است. این مبرد بخار را از طریق سیستم پمپ می کند و فشار داخلی واحد خانه شما را بر اساس دمای محیط اطراف آن حفظ می کند.

2- نقش کندانسور را درک کنید. این جایی است که مبرد پس از ترک کمپرسور می رود. مبرد گاز به عنوان یک فشار بیش از حد ، گاز گرم شده وارد می شود. گاز با عبور از خازن شروع به سرد شدن می کند. (از هوای بیرون خطوط هوا خنک می شود. از پنکه ای که هوا را خنک می کند بیش از خطوط داغی که گاز از آن عبور می کند) است. مبرد در حال خارج شدن از کندانسور است و باید حدود 100٪ مایع داشته باشد.

3- به دستگاه اندازه گیری توجه کنید. مرحله بعدی فرایند تبرید که در آن می گذرد از آن چیزی که به آن لوله مویرگی گفته می شود ، یا یک شیر انبساط ترموستاتیک (TXV) است. این دستگاه براساس میزان تقاضای خنک کننده یا گرمایش ، مقدار مبرد را از طریق سیستم عبور می دهد. مایع بیش از حد ، یا خیلی کم مایع می تواند به سیستم آسیب برساند ، یا خنک کننده کافی یا گرم کردن سیستم باشد. این مهم است زیرا مبرد مایع که از دستگاه Metering خارج می شود سپس به کویل Evaporator می رود.

4- نقش کویل تبخیر کننده را درک کنید. این جایی است که سرمایش در محیط زندگی به وجود می آید. با عبور مایعات از دستگاه اندازه گیری که در مرحله آخر در مورد آن صحبت کردیم ، سریعاً حالت بازگشتی از مایع به یک گاز را پشت سر می گذارد. تغییر و تحول از هوای خنک در حال عبور از سیم پیچ از واحد داخلی انجام می شود. هوایی که با این کویل ها در تماس است ، قبل از بازگشت به منطقه که در حال خنک شدن است ، هوا را خنک می کند. این گاز از تبخیر کننده به عنوان بخار کم فشار ، دمای پایین و بخار زیر خنک شده خارج می شود. بخار سپس به کمپرسور باز می گردد تا کل فرآیند را دوباره شروع کند.

چه عواملی باعث ریزش آب از چیلر می شود؟

دو علت احتمالی وجود دارد: AC همیشه متراکم می شود (از رطوبت گیر) و این آب باید خارج شود اگرچه لوله تخلیه ای روی آن نصب شده باشد. اگر این لوله به دلیل غلظت گرد و غبار مسدود شده باشد ، قطره ای از آب دریافت خواهید کرد. به همین دلیل فیلترهای هوا (توری) در ورودی هوا دارای اهمیت هستند. برای جلوگیری از وارد شدن گرد و غبار در داخل و گرفتگی زهکشی ، که با گذشت زمان به هر حال اتفاق می افتد ، تمیز کردن منظم AC و دمیدن لوله زهکشی را با یک کمپرسور یا هر گاز فشرده انجام دهید. معمولاً كمتر ، قطره چربی می تواند ناشی از یخی باشد كه در جریان AC ایجاد شده است. این ممکن است اتفاق بیفتد زیرا یک ترموستات معیوب برای مدت طولانی یا در صورتی که دمای اتاق خیلی پایین باشد ، جریان خون را در تنظیم درجه حرارت بسیار پایین نگه می دارد.چیلر سنتر آماده ارائه انواع خدمات تهویه مطبوع به سراسر کشور میباشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *