عیب یابی کمپرسور و تشخیص مشکلات مکانیکی

هسته سیستم تبرید کمپرسوری است که برای پمپاژ گاز مبرد خنک از اواپراتور به داخل کندانسور طراحی شده است. برای انجام این کار ، کمپرسور دما و فشار گاز فوق العاده گرم شده را افزایش می دهد و آن را مجبور به داخل کندانسور می کند. کمپرسور هرگز نباید مایع را پمپ کند. این امر نه تنها به کمپرسور آسیب می رساند بلکه می تواند خطر ایمنی بالقوه ای را نیز ایجاد کند. کمپرسورهای برودتی باید به درستی نگهداری شوند و نیاز به بازرسی و آزمایش دوره ای دارند. متأسفانه ، کمپرسور اغلب نادیده گرفته می شود تا اینکه از کار بیفتد یا به طور کلی از کار بیفتد ، در این زمان تعویض می شود. سپس سیستم بطور موقت پشتیبان و کار می کند. اغلب اوقات مقصر کمپرسور نیست ، بلکه خرابی سیستم یا مشکل طراحی تجهیزات جانبی است که باعث نابودی زودرس کمپرسور می شود. در این مقاله نحوه عیب یابی کمپرسور و مشکلات مربوط به آن که می تواند باعث خرابی زودرس سیستم شود ، بیان می شود. همچنین در مورد روشهای مناسب تشخیص و ترمیم مشکلات سیستم بحث شده است.برای دریافت اطلاعات بیشتر با چیلر سنتر تماس بگیرید.

کمپرسورهای برودتی باید به درستی نگهداری شوند و نیاز به بازرسی و آزمایش دوره ای دارند. ضروری است که تکنسین اصول و ابزار لازم برای انجام عیب یابی مناسب را به طور موثر درک کند.

فشارهای مکش و تخلیه

فشار مکش و دشارژ در کمپرسور به طور معمول با یک مجموعه استاندارد از سنجهای برودتی اندازه گیری می شود. با این حال ، در این مقاله نحوه اندازه گیری فشارهای مکش و سمت بالای سیستم با یک مولتی متر دیجیتال (DMM) و ماژول فشار (با اشاره خاص به Fluke PV350) با اندازه گیری استاندارد یا بدون آن توضیح داده خواهد شد. اگر سنجها روی سیستم باقی بمانند و همراه با این تست استفاده شوند ، ماژول صحت سنجهای منیفولد استاندارد را تأیید می کند. برای اندازه گیری فشارهای وارد شده به DMM همراه با سنج استاندارد منیفولد ، با اتصال اتصالات شیلنگ ماژول به شیلنگ سرویس مبرد در مجموعه گیج منیفولد خود ، معمولاً شلنگ زرد ، شروع کنید.

ماژول را به DMM وصل کنید و کلید عملکرد ماژول را روی cm / inches Hg قرار دهید. شیلنگ های آبی و قرمز خود را مانند هر فرآیند عادی سرویس در قسمت مکش و سمت بالای سیستم نصب کنید. برای خواندن فشار مکش روی DMM ، دسته آبی روی منیفولد را باز کنید. این فشار مکش سیستم را به ماژول وارد می کند. فشار وارد شده روی بازخوانی دیجیتال را بخوانید و آن را با فشار سنج مقایسه کنید. اگر فشارها دقیقاً مطابقت ندارند نگران نشوید. ماژول مورد اشاره در این مقاله معمولاً بسیار دقیق تر از یک مجموعه استاندارد از سردخانه های اندازه گیری است.

برای خواندن فشار تخلیه DMM ، شیر آبی روی سنج خود را ببندید و دسته قرمز روی منیفولد را باز کنید. این فشار تخلیه سیستم را به ماژول وارد می کند. برای حذف ماژول ، به سادگی فرآیندی را که هنگام نصب واحد دنبال کردید معکوس کنید. احتیاط: مطمئن شوید که ابتدا درگاه سمت بالای سنج خود را ببندید ، و به یاد داشته باشید که با اجازه دادن به کمپرسور برای کار کردن کمپرسور ، مبرد را از فشار سنج خارج کنید و مبرد اضافی را به سمت پایین سیستم بکشید. برای اندازه گیری فشارها بر روی DMM و ماژول خود بدون نصب گیجگرهای اندازه گیری خود ، از روش زیر استفاده کنید:

  • اتصالات شیلنگ ماژول را به هر شیلنگ استاندارد سرویس مبرد وصل کنید.
  • شیلنگ تبرید را به درگاه سرویس کمپرسور وصل کنید.
  • پورت سرویس را باز کرده و فشار مبرد را مستقیماً روی ماژول بخوانید.

با استفاده از یک ماژول خلا pressure فشار می توانید همزمان یک فشار را بخوانید. باید فشار مکش یا تخلیه را یکجا ثبت کنید. یا اگر از DMM با ویژگی “min / max” استفاده می کنید ، می توانید فشار مکش را به عنوان مقدار “min” ضبط کنید و سپس فشار تخلیه را به عنوان مقدار “max” ضبط کنید. برای حذف ماژول ، به سادگی فرآیندی را که هنگام نصب واحد دنبال کردید معکوس کنید. احتیاط: هنگام برداشتن درگاه بالا سمت سنج چیلر تراکمی خود مراقب باشید ، زیرا ممکن است تحت فشار بسیار زیادی قرار گیرد. برای به حداقل رساندن اتلاف مبرد ، یاد بگیرید که هنگام برداشتن ماژول از قسمت بالای سیستم ، عادات ایمن کار با مبرد را انجام دهید. این شامل استفاده از شلنگ های کم فشار سنج و خاموش کردن کمپرسور قبل از برداشتن گیج است. این اجازه می دهد تا فشار در سیستم برابر شود ، که باعث کاهش فشار تخلیه می شود. هنگام برداشتن گیج از سمت پایین سیستم ، لازم نیست ابتدا کمپرسور را خاموش کنید ، اما همیشه به یاد داشته باشید که قبل از برداشتن شیلنگ سرویس ، شیر سرویس را در کمپرسور خاموش کنید.

دمای خط تخلیه

فشار و دما آزمایشات اساسی هستند که می توانید برای تعیین اتفاقات داخل کمپرسور انجام دهید. برای اندازه گیری دمای کمپرسور ، می توانید از لوازم جانبی گیره لوله (مانند 80PK-8 از Fluke) با DMM برای اندازه گیری دمای خط تخلیه در هنگام تخلیه کمپرسور استفاده کنید. دمای بالای 275 درجه تا 300 درجه فارنهایت به تدریج کیفیت روان کننده و عملکرد کمپرسور را از بین می برد. این شرایط دمای بالا می تواند ناشی از دمای چگالش بالا باشد / فشارها ، شارژ مبرد ناکافی ، گاز غیر قابل انعطاف درون سیستم ، گرمای زیاد از اواپراتور ، فیلترهای خط مکش محدود و فشار مکش کم. این شرایط باعث می شود که کمپرسور نسبت تراکم بالاتر از حد معمول داشته باشد ، بیشتر کار کند و سیم پیچ های موتور هرمتیک داخلی گرمتر تولید کند. در نتیجه ، آنها می توانند باعث سایش زودرس کمپرسور ، خستگی و خرابی شوند.

بررسی دما

بررسی دما قسمت مهمی از وظیفه این تکنسین است. بررسی سریع اجزای سیستم چیلر صنعتی نه تنها به تشخیص مشکلات کمک می کند بلکه به شما امکان می دهد با نظارت منظم بر دمای بحرانی ، خرابی ها را پیش بینی کنید. از یک دماسنج مادون قرمز برای بررسی سریع موارد زیر استفاده کنید:

  • دمای سر کمپرسور بالا
  • دمای مخزن روغن کمپرسور
  • دمای سیم پیچ اواپراتور و خط مکش
  • دمای خط تخلیه
  • دمای سیم پیچ کندانسور و خط مایع
  • دمای موتور فن

با یک دماسنج مادون قرمز ، می توانید با اسکن دمای اجزای مختلف ، سیستم برودتی را بررسی کنید. در حالی که لمس هر یک از اجزای سازنده اغلب این کار را انجام می دهد ، یک کاوشگر مادون قرمز بدون تماس سریعتر است. با ثبت دقیق سوابق ، می توان روندهایی را که نشان دهنده شکست قریب الوقوع است ، شناسایی کرد. این به شما امکان می دهد سیستم را در شرایط مطلوب نگه دارید و از خرابی های سنگین جلوگیری کنید. ابزارهای مادون قرمز هنگام اندازه گیری یک شی با سطح کسل کننده بهترین خواندن را دارند. اگر سطح آن براق است ، آن را با نشانگرهای سیاه ، رنگ غیر براق ، نوار نقاب یا نوار براق کنید.

برخی از دماسنج های ضبط مانند Fluke 54 ، ثبت کننده داده های دما هستند ، به این معنی که آنها می توانند دمای داده ها را با سرعت از پیش تعیین شده در یک بازه زمانی مشخص ضبط کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *